Veelgestelde vragen

Kan ik in delen of achteraf betalen?

Je kunt bij ons niet in delen of achteraf betalen via Klarna, In3 of een soortgelijke manier. Wij zijn met deze wijze van betaling gestopt omdat wij principieel tegen de extreem hoge rentes zijn die door de consument moeten worden betaald bij een betalingsachterstand.

Wat is de conditie van de fiets?

De uiterlijke conditie van de fiets wordt bij ons aangegeven met de hoeveelheid sterren:

★★★★★ Zo goed als nieuw

★★★★ Zeer nette staat

★★★ Redelijke staat

★★ Minder esthetische staat

De fietsen hebben mogelijk gebruikssporen en worden soms overgespoten met verf i.v.m. het refurbishing proces. Alle fietsen zijn altijd technisch 100% in orde.

Waar komen jullie fietsen vandaan?

Wij kopen de fietsen bij gemeenten en groothandels in tweedehands fietsen. De fietsen worden opgeknapt door ervaren fietsenmakers en uitvoerig getest alvorens ze in de verkoop gaan.

Zijn de fietsen klaar voor gebruik?

Wij geven een 100% rijklaargarantie bij aflevering van je fiets. Dat wil zeggen dat de fiets technisch is nagekeken. Hierdoor heeft de fiets voorlopig geen onderhoudsbeurt meer nodig! Je kunt direct je fiets gebruiken

Zijn alle fietsen op voorraad?

Onze website is altijd up-to-date! Alle fietsen die je op de site ziet zijn dus beschikbaar en kunnen worden besteld. Wij leveren je fiets dan binnen 3 werkdagen.

Hebben jullie een winkel?

Wij hebben geen fysieke winkel waar je langs kunt komen om een fiets uit te zoeken. Wel kun je na bestelling van je fiets, je fiets indien gewenst komen afhalen op onze locatie. Zie tevens “Kan ik de fiets ook afhalen?”.

Kan ik de fiets ook afhalen?

Wij zijn voornamelijk gericht op de verkoop via de webshop. Mocht je de fiets toch persoonlijk willen afhalen, dan kan dat uitsluitend op afspraak en indien de fiets vooraf is besteld. Je kunt bij de bestelnotities vermelden dat je de fiets wilt afhalen. Wij zullen dan contact met je opnemen voor een afhaaldatum.

Kan ik een fiets bij bezorging alsnog weigeren als ik het toch niet wil kopen?

Klanttevredenheid staat bij ons hoog in het vaandel. Wij horen graag van je terug indien je tips hebt om ons bedrijf te verbeteren. Indien je de fiets retour wilt sturen rekenen wij €29,50 voor de gemaakte transportkosten. Zie “Retour & Garantie”.

Om te voorkomen dat je een fiets koopt die uiteindelijk niet aan je verwachtingen voldoet, vragen wij je vriendelijk om bij twijfel contact met ons op te nemen via WhatsApp/bellen/mailen. Wij zijn ervoor om je te adviseren welke fiets voor je geschikt is (zoals o.b.v. framemaat, etc.)!

Kan ik ook mijn fiets ruilen na aankoop?

Wij helpen je graag als je je ontvangen fiets toch liever omruilt voor een ander exemplaar van ons. Mail je wens tot omruilen binnen 14 dagen na aankoop naar info@stationbikes.nl met hierin je naam, adres en bestelnummer. Je kunt je nieuwe fiets gewoon bestellen. Op het moment van levering van je nieuwe fiets nemen wij meteen de eerder ontvangen fiets weer mee terug. De gemaakte transportkosten bedragen €29,50.

Kan ik mijn oude fiets inruilen tegen een nieuwe fiets van jullie?

Helaas is het inruilen van een fiets die je al in je bezit hebt tegen een nieuwe fiets die je bij ons koopt niet mogelijk.